Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.
Om oss
Nasjonal ledelsesutvikling (NLU) er et sett av tiltak som drives av de regionale helseforetakene i fellesskap, og en plattform for arbeid med ledelsesutvikling i helseforetakene.
Det legges vekt på verdiforankring og utvikling av et felles sett av kunnskap holdninger og ferdigheter hos ledere i helseforetakene.
Nasjonal ledelsesutvikling ledes av en styringsgruppe som ble oppnevnt av Helse- og sosialdepartementet i 2002.
Styringsgruppen for nasjonale ledelsesutviklingstiltak ble opprettet i 2002.
I foretaksmøtene i januar 2004 ble de regionale helseforetakene bedt om å videreføre deltakelsen i gruppen. Mandatet tar utgangspunkt i protokollene fra foretaksmøtene i januar 2004.
Styringsgruppen er sammensatt av personer fra ledergruppen i regionale helseforetakene, tidligere deltakere på Nasjonalt topplederprogram og eksterne ressurspersoner.